Optimera produktsida för e-handel

Bästa praxis för att optimera din produktsida för din e-handel

Oavsett om du redan har din webbutik för en tid eller om du just har börjat din e-handel äventyr med din vår Shopping app – du kommer inte att lyckas om du inte kan locka kunder till din app. Det sätt du presenterar dina produkter är avgörande, för om det inte är tilltalande kunder kommer helt enkelt klicka bort. Du vill spendera tid för att skapa hög konvertering produktsidor.  Med 3D Team Sthlm Shopping app kommer du att dra nytta av alla verktyg som behövs för att optimera din produktsida.

  1. en vacker butik

Utseendet och känslan av dina produktsidor är mycket viktigt att locka dina kunder. Det är deras första intryck av dina produkter.

När du skapar dina produkter med GoodBarber, kommer du att kunna välja mellan:

  • Typsnitt och teckensnittsfärger
  • Bakgrundsfärger och bilder
  • Form och färg på Actionknappar
  • Hur miniatyrer, bilder och bildspel kommer att visas osv…

Alla våra mallar är utformade för att skapa den bästa Showcase för dina produkter.

  1. en bra Produktbeskrivning

En gång på din produktsida, du kommer att ange namn och beskrivning av din produkt. Detta är din möjlighet att vara kreativ men håll dig ärlig: 50% av Online-shoppare har återvänt de produkter de köpt anger anledningen till att varorna inte matchade beskrivningarna.

Din Produktbeskrivning ska adressera din målgrupp direkt och inkludera relevanta sökord. Den korta beskrivningen ska vara tydlig och catchy. Majoriteten av användarna kommer att skanna en produkt först och din beskrivning bör fånga deras uppmärksamhet. Med mer info-blocket kan du skapa en omfattande lista över funktioner och deras fördelar. Potentiella kunder vill veta allt om deras potentiella köp och hur denna produkt skulle förbättra deras vardag.

Använd korta meningar och punktpunkter. Dina kunder vill ta reda på vad din produkt kan göra för dem snabbt. Tänk på att användaren kommer att titta på din produkt på en liten skärm, inte göra dem Kisa deras ögon. Det du skriver måste vara tydligt och lätt att läsa. Typografi är viktigt. Kontrollera att teckensnittsfärgen är lätt att läsa i bakgrunden. Med oss har du tillgång till alla Google Fonts plus ett urval av bakgrunds-och teckensnittsfärger.

  1. kvalitetsbilder

Inkludera vackra produktbilder för att fånga uppmärksamheten hos potentiella kunder. Kvalitet foton kommer att visa användarna alla de viktigaste funktionerna om din produkt. De kommer också att tillåta den potentiella kunden att föreställa sig att ha denna produkt. Dina bilder måste kompensera för det faktum att dina kunder inte kan fysiskt röra och se produkten.

  • Alla bilder ska vara av enhetlig storlek och stil, spegla ditt varumärke och framhäva din produkt. Använd originalbilder så mycket som möjligt.
  • Erbjuder flera bilder. Enligt en studie av Shopify 33% av användarna föredrar att se flera bilder. Från vår Shop Back Office kan du lägga till upp till 9 bilder till din produkt och ordna dem beroende på vilken variant du vill framhäva. Se till att visa din produkt under olika vinklar.
  • Visar bra synliga miniatyrer i sökresultatsidan-detta kommer att hjälpa användarna att hitta den önskade produkten i ett klick och få en bättre uppfattning om vad du erbjuder. Från din Back Office kan du ställa in fokuspunkten på din miniatyr och ställa in den synliga delen av bilden en gång beskäras. Brännpunkten anger fokus för en bild, vilket ger dig kontroll över var bilden är centrerad.
  • Lägg till en bild för varje variant: om du erbjuder med flera varianter, för att EXEMPLE en klänning i olika färger, se till att du lägger till en bild för varje variant. Inget mer frustrerande för en potentiell kund än att behöva gissa hur produkten kommer att se ut.
  1. liknande produkter

Den liknande produktfunktionen är ett bra verktyg för att uppmuntra dina kunder att se fler produkter som kan intressera dem och därmed öka din varukorg genomsnitt. Bra föreslagna produkter inte bara förbättra kundupplevelsen utan också främja produkt utforskning.

Du kan aktivera det här alternativet för varje produkt. Det är möjligt att visa upp till 4 liknande produkter. Automatiska förslag baseras på de samlingar och taggar som tillämpas på dina produkter. Du kan också manuellt välja vilka produkter du vill ska visas.

  1. enkel sökbarhet

När du skapar din produktsida kommer du att ha möjlighet att lägga till produkttaggar. De ger enkel åtkomst till dina produkter. De kommer att användas i:

  • Ditt BackOffice för att söka efter alla produkter
  • För dina kunder i Sök avsnittet i din app

De tillåter dig också att organisera hem för din butik genom att filtrera din widgets produkter lista med taggar.

  1. inbyggd SEO

Din Produktbeskrivning kan arbeta underverk för sökmotoroptimering eller SEO. Eftersom du kan låta din kreativitet flöda när det gäller att skriva produktbeskrivningar, kan du leka med inbjudande termer, en uppdaterad ordförråd och naturligtvis sökord.

När potentiella kunder söker efter dina produkter online, vill du att din butik ska vara på toppresultat för den sökningen, särskilt eftersom de flesta forskare kommer att gå till det första organiska resultatet på Google.

  • Med din Shopping app är varje produkt Indexerbar. Tack själv till Google BERT uppdatera befriaren på oktober 25th, den unik detaljerna på produkt siden kunde nu driva mer organisk söka trafik med hög köpa avsikt.
  • Rich utdrag: den här funktionen kan du förhandsgranska hur din meta beskrivning kommer att visas på Google-sökning.
  1. enkel och okomplicerad Lägg i varukorg åtgärd

Detta är den viktigaste delen av sidan. Området runt knappen ska vara Obelamrat. Knappen ska vara omedelbart synlig när klienten landar på sidan.  I din produktsida, kommer du att kunna välja färg på knappen samt färgen på texten på knappen. Hålla formuleringen enkel, det är inte dags att vara kreativ. Ordalydelse som Köp nu eller order är suffisant.

Det tar mycket tid och ansträngning att driva riktad trafik till din shopping-app. Men allt detta kommer att vara ett slöseri om du inte optimerar dina produktsidor för att öka konverteringarna. Du bör fokusera på dessa bästa praxis för att ge en bättre shoppingupplevelse för dina kunder. Detta kan hjälpa dig att öka konverteringarna och skapa lojalitet.